Marka LOTTO Partnerem Strategicznym Polskiego Związku Szachowego przez kolejny rok

402

Szachy wygrywają!

Marka LOTTO Partnerem Strategicznym Polskiego Związku Szachowego przez kolejny rok.

Totalizator Sportowy – właściciel Marki LOTTO oraz Polski Związek Szachowy oficjalnie poinformowały o podpisaniu dokumentu o przedłużeniu współpracy na kolejny rok. Fakt ten pozwala z optymizmem patrzeć na przyszłość rozwoju szachów w Polsce.

W ostatnich latach polskie szachy przeżywają prawdziwy renesans, błyskawicznie rośnie ich popularność. Liczba zarejestrowanych zawodników przekroczyła 90 tysięcy osób. Istnieje ponad 400 działających klubów szachowych. Nasi najlepsi zawodnicy, nawiązując do tradycji z lat 20. i 30. XX wieku, ponownie znaleźli się w ścisłej światowej czołówce. Trafiają na pierwsze strony prasy, mówi się o nich w gorących newsach.

W okresie pandemii to właśnie szachiści najlepiej zaadoptowali się do nowych realiów – w organizowanych w Internecie turniejach biorą udział tysiące amatorów i zawodników wyczynowych.

Szachy stały się trendy. Swoimi związkami z królewską grą chlubią się politycy, przedsiębiorcy, artyści. Szachownica z ustawionymi figurami stała się niemal obowiązkowym elementem tych filmów i reklam, w których podkreślane są wartości intelektualne. Rodzice coraz częściej wybierają dla swych dzieci szkoły, w których prowadzona jest nauka gry w szachy, doceniają jej znaczący wpływ na rozwój ich pociech.

W powstaniu tak wspaniałej atmosfery wielki udział ma właśnie Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO. Roztaczając swój mecenat nad turniejami z cyklu Mistrzostw Polski, nad Kadrami Narodowymi oraz nad wieloma innymi projektami szachowymi realizowanymi przez Polski Związek Szachowy stała się gwarantem dalszego rozwoju i popularyzacji królewskiej gry w Polsce.

– Jesteśmy wdzięczni za tak szerokie wsparcie dla naszej dyscypliny sportowej jakie okazuje Totalizator Sportowy.  Z całą pewnością ta współpraca przyniesie korzyści obu stronom, ale prawdziwymi beneficjentami będą rzesze polskich szachistów, poczynając od tych, którzy dopiero poznali zasady gry, a kończąc na naszych reprezentantach – stwierdził Radosław Jedynak Prezes Polskiego Związku Szachowego.

– Cieszę się, że mamy realny wpływ na rozwój tej dyscypliny – powiedział Olgierd Cieślik, Prezes Zarządu Totalizatora Sportowego. Ciągły wzrost jej popularności jest dowodem na to, że współpraca Totalizatora Sportowego z Polskim Związkiem Szachowym przynosi obu stronom wymierne korzyści. To bardzo dobry prognostyk na przyszłość. Życzę nam wszystkim, żeby kolejny rok partnerstwa oznaczał dalszą skokową popularyzację szachów, a także pozwolił naszym Mistrzom na doskonalenie ich umiejętności w kraju i na świecie.